دست نوشته های وکیل
تاریخ انتشار: دوشنبه 24 آذر 1399
نمونه لایحه - پاسخ به تجدیدنظرخواهی اعسار از هزینه دادرسی

 نمونه لایحه - پاسخ به تجدیدنظرخواهی اعسار از هزینه دادرسی

هزینه دادرسی در مرحله تجدیدنظر در دعاوی مالی مبلغ نسبتاً قابل توجهی است و عبارت است از تقریباً چهار و نیم درصد ارزش محکوم به در مرحله بدوی. گاهی اوقات تجدیدنظر خواه واقعا از پرداخت هزینه دادرسی مرحله تجدیدنظر ناتوان است و گاهی اوقات این امکان قانونی (امکان درخواست و تقاضای اعسار و معافیت موقت از پرداخت هزینه دادرسی) دستاویزی است برای طولانی تر کردن دادرسی به نفع محکوم علیه تا حکم صادره دیرتر قطعیت یافته و به مرحله اجرا و اجبار محکوم علیه به پرداخت برسد!

 

امتیاز: Article Rating | تعداد بازدید: 26702

اعسار از هزینه دادرسی

 

متن لایحه پاسخ به تجدیدنظرخواهی اعسار از هزینه دادرسی

بسمه تعالی

ریاست محترم دادگاه تجدید نظر استان تهران

با سلام

احتراما اینجانب مسعود محمدی به وکالت از تجدیدنظرخوانده (خواهان دعوای بدوی) آقای صابر .... پرونده کلاسه ...... در مقام پاسخ به تجدیدنظرخواهی ، تجدید  نظر خواه (خوانده دعوای بدوی) از دادنامه شماره ...... (مبنی بر صدور قرار رد دادخواست تجدید نظرخواهی به جهت عدم پرداخت هزینه تجدیدنظر خواهی) مراتب زیر را به استحضار می رسانم :

تجدیدنظرخواه محترم به موجب دادنامه شماره ....... صادره از شعبه 10 ادگاه حقوقی تهران محکوم گردید، در پس صدور محکومیت بدوی ایشان تمامی تلاش خود را در جهت اطاله رسیدگی و طولانی تر نمودن پروسه پرونده انجام داده است به گونه ای که ایشان با وجود اینکه تاجر بوده و رقم معاملاتی که انجام می دهد میلیاردی است ، ولی هم در مرحله واخواهی و هم در مرحله تجدیدنظر خواهی صرفا جهت اطاله دادرسی خود را معسر معرفی نموده و دادخواست اعسار از پرداخت هزینه واخواهی را همزمان با واخواهی طرح نمود و پس از محکومیت مجدد در مرحله واخواهی، به طرح دعوای تجدید نظرخواهی و اعسار از هزینه تجدید نظر خواهی اقدام نمود که دعوای اعسار ایشان رد شد و متعاقب اخطار به رفع نقص مبنی بر پرداخت هزینه تجدیدنظر خواهی و عدم اقدام ایشان، دادگاه بدوی به درستی قرار رد دادخواست تجدید نظر خواهی صادر و به ایشان ابلاغ گردید و تجدیدنظرخواه محترم با همان هدف تلاش برای طولانی تر کردن پروسه رسیدگی ، اقدام به تجدیدنظر خواهی از قرار رد دادخواست (به جهت عدم پرداخت هزینه دادرسی) نموده است و دلیل عدم پرداخت هزینه دادرسی را ابتلا به کرونا اعلام کرده است و این در حالی است که ایشان در جهت اطاله رسیدگی ، ابتدائا دعوای اعسار از محکوم به طرح نموده و مجددا آرا استرداد و سپس به قرار رد دادخواست تجدیدنظر خواهی و اعتراض نموده است.

جنب قاضی اگر ایشان بنا به اظهار خودشان به کرونا مبتلا بوده اند، چندین بار به دفاتر خدمت قضایی و دادگاه جهت طرح دعوای اعسار از محکوم به و استرداد آن مراجعه نموده اند، چطور است که در این مدت نسبت رفع نقص و پرداخت هزینه تجدیدنظرخواهی خود اقدامی ننموده اند.

همانگونه که از واخواهی و دادخواست تجدیدنظرخواهی ایشان نیز مشخص است هیچ دلیل که سبب نقص دادنامه بدوی باشد ارائه ننموده اند و صرفا خواستار طولانی نمودن پروسه رسیدگی و احقاق حق وکیل می باشد. به طوری که پرونده مطالبه چکی که اول سال 97 مطرح و در مرداد ماه 97 دادنامه صادر شده، هنوز هم قطعیت نیافته و در دادگاه بدوی به سر می برد. نظر به مراتب فوق رد تجدیدنظرخواهی و قرار دادخواست تجدیدنظر مستدعی است.

 

جهت ارتباط با وکیل پایه یک دادگستری کلیک کنید  - 88019243

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

Website

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

دانلود کارت ویزیت

کلیک نمایید